Δημήτρης Κορρές: Μηχανικός, εφευρέτης, ή mega mover

Πηγή: DesignHome. Δημοσίευση: Μίκα Παπαδοπούλου

...Το μεγαλύτερο λάθος είναι για ένα τεχνικό θέμα να αποταθείς στο Πολυτεχνείο..Άμα φτιάξεις ένα γκαζοντενεκέ σε ένα Πανεπιστήμιο, θεωρείται επιστημονική έρευνα. Άμα φτιάξεις έναν πύραυλο στην αυλή του σπιτιού σου, θεωρείται ερασιτεχνική κατασκευή».






Πριν από χρόνια είχα παρακολουθήσει με πολύ ενδιαφέρον τη μετακίνηση της μικρής εκκλησίας στη Κηφισίας για να πλατύνουν τον δρόμο. Αρχικά και χωρίς να περιμένω να ακούσω το όνομα, ήμουνα σίγουρη ότι κάποια αμερικάνικη εταιρεία είχε αναλάβει το έργο. Έκπληξη και θαυμασμός μόλις διάβασα το όνομα του αρχιτέκτονα που είχε αναλάβει το εγχείρημα. Δημήτρης Κορρές! Έκτοτε παρακολουθούσα με ενδιαφέρον όλες τις προσπάθειες του Δημήτρη Κορρέ, νιώθοντας κάθε φορά αυτή την κρυφή περηφάνια.

Όσο δύσκολο κι αν είναι ένα έργο, όσο πιο περίπλοκο και σύνθετο τόσο μεγαλύτερη η πρόκληση. Και τι δεν έχει κάνει. Μετακίνησε εκκλησιές ξεκινώντας από το εκκλησάκι στην Κηφισίας, το εκκλησάκι Πέτρου και Παύλου στα Σπάτα για να γίνει το αεροδρόμιο, τον βυζαντινό ναό της Παναγίας Τορνικίου Γρεβενών για να σωθεί από τα νερά φράγματος στον Αλιάκμονα. Μετακίνησε τζαμί αλλά και την 46m καμινάδα στο Carrefour της Ν. Ιωνίας!

Ο ναός της Παναγίας Τορνικίου στη Δεσκάτη Γρεβενών
Και δεν σταμάτησε εκεί. Έδωσε τη βασική λύση στη γέφυρα της Χαλκίδας, έδωσε λύση για τη στήριξη των παλαιών πυλώνων φωτισμού του Ολυμπιακού Σταδίου, πρότεινε λύση για την ανάπλαση της παλαιάς πόλης του Ρεθύμνου και πολλά άλλα.

Σε συνέντευξη που είχε δώσει στον Βασίλη Παπαδόπουλο είπε: «Μου πήρε δυόμισι χρόνια να πείσω το ελληνικό κράτος ότι μπορώ να μετακινήσω ένα εκκλησάκι βάρους 60 τόνων στην Κηφισίας. Ανακατεύτηκαν Πολυτεχνεία και πλήθος άλλων μεγαλόσχημων για να αποφανθούν το προφανές. Το μεγαλύτερο λάθος είναι για ένα τεχνικό θέμα να αποταθείς στο Πολυτεχνείο. Το σωστό είναι να βρεις μια ιδιωτική επιχείρηση με οργανωμένο τμήμα έρευνας. Γενικώς ισχύει αυτό που έχω πει και παλαιότερα. Άμα φτιάξεις ένα γκαζοντενεκέ σε ένα Πανεπιστήμιο, θεωρείται επιστημονική έρευνα. Άμα φτιάξεις έναν πύραυλο στην αυλή του σπιτιού σου, θεωρείται ερασιτεχνική κατασκευή».




Πολυπράγμων και ασυμβίβαστος, δεν ασχολήθηκε στείρα με την επιστήμη του αλλά συνέχισε και πέρα από αυτήν, σε μονοπάτια της τέχνης (κεραμίστας – αγγειοπλάστης) και του αθλητισμού. 

Ο Δημήτρης Κόρες μπορεί να χαρακτηριστεί και ως πρωτοπόρος της αναρρίχησης βράχου στην Ελλάδα. Έχει ανοίξει πάμπολλες αναρριχητικές διαδρομές, που για την εποχή τους ήταν εξωπραγματικές. Είναι ο πρώτος (στην Ελλάδα) που εισήγαγε και δίδαξε την ελεύθερη αναρρίχηση. Σκαρφάλωσε πλάκες που κανείς δεν διανοήθηκε εκείνη την εποχή να κοιτάξει.


Θεσσαλονίκη - Διαπλάτυνση οδού Λαγκαδά
Τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια ο Δημήτρης Κορρές ασχολείται με ένα project για τη κατασκευή ενός αυτοκινήτου με χαρακτηριστικά Rally και Off Road συγχρόνως. Το Korres Project 4

Δείτε τις παρουσιάσεις - συνεντεύξεις του Δημήτρη Κορρέ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προσθέστε τα σχόλια σας:

Σκοπός του μπλογκ αυτού είναι: Nα συγκεντρώσει τον προβληματισμό και τις προτάσεις για τη χάραξη μιας νέας εθνικής παραγωγικής στρατηγικής.


Έχουμε οδηγηθεί σε έναν πλήρη εκτροχιασμό από την προαιώνια βασική επιβιωτική μας αρχή: «παράγω, κερδίζω με τον μόχθο μου, και δεν ξοδεύω περισσότερα από όσα βγάζω", οπότε, ακόμη και αν ξαφνικά "βρέξει χρήματα", δεν θα επωφεληθούν παρά οι παρασιτικοί τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Η συμμετοχή μας στην παραγωγική πραγματικότητα του τόπου, μας διδάσκει πως η ελληνική κρίση δεν θα ξεπεραστεί, εάν η χώρα δεν ξαναβρεί τη παραγωγική της δύναμη, την αυτοεκτίμηση της, την δημιουργική ψυχή - στυλοβάτη της παραγωγικής της υπόστασης, αν δηλαδή δεν ανασυστήσει με νέα ήθη και νοοτροπίες, την ιδιαίτερη επιστημονική, τεχνολογική και προπαντός τεχνική ενδογενή της βάση, τον ελάχιστο αναγκαίο όρο για να υπερβεί τα αδιέξοδα και να ανακτήσει την εθνική της ανεξαρτησία¹.
"Δεν θα χαράξουμε όμως τέτοια στρατηγική χωρίς βαθιά συνείδηση, με γνώμονα πάντοτε τους καιρούς που ζούμε:
Πρώτον, του τι μας συμβαίνει, του βαθύτερου δηλαδή χαρακτήρα της χρεοκοπίας της Μεταπολίτευσης και τις επιπτώσεις της στην ελλαδική μας υπόσταση και στη συνολική συνακόλουθα μοίρα του Ελληνισμού.
Δεύτερον, του γιατί μας συμβαίνει, του πώς δηλαδή οι «χρυσοφόρες» δεκαετίες της μεταπολιτευτικής… χαύνωσης {των πολλών ευρωπαϊκών «πακέτων», της «Αλλαγής», του «εκσυγχρονισμού» και «της ισχυρής Ελλάδας»} μας οδήγησαν, ...στη μετανεωτερική υποτέλειά μας εντός της …Ευρωπαϊκής Ένωσης (με καλλιεργούμενη ψευδαίσθηση ισοτιμίας και ανεξαρτησίας στο πλαίσιό της!).
Τρίτον, τέλος, του πώς θα βγούμε από τα πνιγηρά αδιέξοδά μας και θα μπούμε στη δύσκολη τροχιά της εθνικής μας αξιοπρέπειας, με πλήρη επίγνωση των απαιτούμενων σε βάθος χρόνου μεγάλων θυσιών από τον (καλά ενημερωμένο!) λαό μας."²